8.12.2012

I've got a black eye of a soul

Kiitos Katin ja sen viimeaikasten valitusten ja negausten hehe sain idean, että voisin itekki purkaa vähän sydäntäni asiasta jolle oon facepalmannu jo....liian kauan.

Asia koskee nimittäin ihmisten itse tekemiä hius seikkailuja ja värikokeiluja.(joissa ei itessään mitään vikaa ole)
Kai mä oon helvetin vahingonilonen, kun jollain tapaa mua huvittaa nää jutut.

Parhaita on nämä facebook päivitykset joissa ihmiset vannovat, että nyt tulee sellanen ja sen värinen tukka jne.

Ohimennen ku näen tollasia päivityksiä, mietin nopeasti kyseisen ihmisen nykyistä hiustilannetta (yleensä mikä väri juuri nyt on lähtökohtana) ja mietin mitä niille pitäis tehdä, että niistä sais sellaiset kun se haluaa. Pudistelen hetken aikaa päätä itsekseni ja totean että onnea yritykselle, mutta luulen ettet tajua yhtää mitä sille pitäis tehdä ja jään odottamaan muutaman tunnin päästä tulevia uusia päivityksiä ;
"joo v**tu meni pilalle hiukset, pitää hakia huomenna vaan musta väri ja vetää äkkiä päälle : ) "
 "Joo ei menny aiva niin ku suunniteltiin..." Näitä näkee yllättävän paljo.



Melkein itken ruudun toisella puollella, koska tiesin että niin tulis käymään ja mietin että miksi ihmiset edes yrittää kun melkein saman rahan joutuu käyttämään kaupan väreihin kun voisi kerralla onnistua kampaajalla, missä ihmiset jotka tietää mitä tehdä tekee sen.

En mä kiellä ettei kotonaki onnistuisi värjäys. Itsehän oon 99% värjänny kotona, mutta silloin ku aloin ite hiuksia värjäämään, oli kaveri parturi-kampaaja opiskelija ja osas mulle hyvin neuvoa mitä mun kannattais koittaa ja laittaa ja sen takia harvoin mun hiukset meni "pilalle". Toki mullekkin on käyny useasti tilanteita, ettei väri oo välttämättä ollutkaan sellainen kun odotin tai muuta, mutta koska oon paljo värjänny suoraväreillä ei hiukset oo siitä juuri kärsinytkään ja väri kuluu helposti pois.

Vaikka mä olin vain yhden vuoden parturi puolella, me mentiin aika paljo värijuttuja ja koska niistä olin eniten kiinnostunu, on oppi jääny vielä päähän ja tiedonhaluisena itekkin ottanut asioista selvää.

Ihmiset kuvittelee, että ne voi saada jonku super hienon värin, jonka ne yhtäkkiä päättää saada sormia napsauttamalla, eikä välttämättä tajua, ettei se oo ehkä niin yksinkertaista. Siinä voi olla vaikka mitä, mitä niille hiuksille pitäis tehdä ennen ku lähtee heitteleen kunnon väriä päähän, mutta eihän sille mitään voi. Ei tavallisen ihmisen kuulu kaikkea hiusväreistä ja niistä tietää, mutta sen takia kannattais hakeutua ammattilaisten luo jotka tietää, jos ei itse tiedä.


Olen puhunut.


3 kommenttia:

  1. valittaminen on ihanaa =)

    mua joskus ihmetyttää ihmiset jotka kyselee multa kun ne haluaa värjätä tukkansa shokkipunaiseksi. eka kiellät sitä hmistä ostamasta sen vitun liven punaisen hiusvärin kaupasta ja

    sit jos tää henkilö koskaa päätyy punaiseksi, niin se kestää ehkä viikon kun se ei jaksakkaan lotrata color maskin kanssa. mua alkaa täs kohtaa vituttaan se laiskuus vaikka se ei oo mun asia.. :DD vissii siks ku niillä o yksvärinen pää ja mä joudun nyppimään nämä saatanan mustat hiukset ponnarille ku värjään :D katkeruus kunniaan

    VastaaPoista
  2. no joo siis mua hajottaa kans toi edestakasi värjääminen ja jonku viikon välein. varsinki jollaki kestoväreillä :D
    koittais perkele päättää ennen ku värjää.

    jos tietää ettei välttämättä tykkääkkää väristä niin sillon kannattaa oikeesti harkita jotaki muuta ku kestoväriä.
    ja huvittaa nää jotka moni kertaan vaalentaa hiuksiaan että nyt mä oon blondi ja sitte muutaman viikon päästä ku puolet tukasta pudonnu ja silleen ne on njaa ei tää blondi sovikkaa mulle -> takas se perus musta.

    ja btw sun ei välttämättä tarvi pistää ponnarille niitä mustia vai tarkotikko et kun värjäät niitä mustia kohtia no anyways jos sitä punasta laitat niin voit surutta laittaa sitä siihen mustanki päälle. kuuluis antaa sille mustalle intensiivisemmän värin. toki jos se musta on haalistunu se saattaa vähä punasta väriä ottaakki mut sitku taas laitat mustaa siihen niin ne tulee "mustempana" =D

    VastaaPoista
  3. en tajua miksei ne voi pitää sitä väriä, kaikkeen tottuu ja kaikki näyttää usein hyvältä jos vaan on sitä mieltä. seki o ihmeen usein asenne. (paitsi jos oot 300kg lihava, saksalainen jiirufani, silloin oo vaan oikeesti ruma)


    EIKÖ. voi pillu. no voisin koittaa tota ja kattoa ottaako se sitä punaasta itteensä :D hyvä nyt oppia toi ku oon just kovaa vauhtia hankkiutumas mustasta eroon

    VastaaPoista