21.11.2012

Suomen Huippumalli

Niinkuin otsikko sanoo, tulee postaus perustumaan tähän aiheeseen.


Mä oon ihminen, joka ei varsinaisesti juuri TV:tä katto enkä seuraa juuri mitään sarjaakaan.
Tänä kesänä tosin jäin The Walking Dead- sarjaan koukkuun, muttei siitä sen enempää.

Tähän asti, en ole yhtä ainuttakaan Huippumalli haussa kautta kattonu. Muistan kuinka yläaste/kauppis aikana kaverit aina puhu siitä ja kuinka koneelta piti lähteä vain sitä kattomaan. Muhun ei ikinä iskeny. Ei mua kiinnostanu.

Tänä kautena kuitenkin, ehkä puolivahingossa kattoin ekan jakson ja sen jälkeen ei ollut paluuta. Joka jakson sen jälkeen katsoin.

Ei sen takia, että mua olis mallit/mallimaailma kiinnostanut, mutta mua kiinnosti nähdä minkälaisia kuvia ne otti, miten ne neidot kehittyi ja pärjäsi.

Mulla ei varsinaisesti ollut missään vaiheessa ketään suosikkia, mutta ne kenestä ei pitäny alko jakso jaksolta selkenemään.



Täytyy kyllä sanoa, että tuo kärkikolmikko oli jotain aika uskomatonta. Kaikki aivan erilaisia ihmisiä, kaikki omalla tavallaan ainutlaatuisia ja kaikissa oli sekä hyvää, että huonoa.Tietäjät tietää, eli ne jotka ovat seuranneet sarjaa/mahdollisesti kuulleet tietävät kuka voitti maanantain jaksossa.


 
Polina, Matleena, Meri

 Jos mä uppoudun vähän paremmin näihin ihmisiin tai sen verran mitä pystyn tulis multa tällaista tekstiä;


Polina; Tavattoman lahjakas ihminen, hyvä kroppa ja kauniit kasvot. Malliainesta aivan varmasti. Polina oli alusta asti yks voittajasuosikki, osasi jo valmiiksi niin paljo kaikkea ja paljon paremmin kuin muut. Mutta ehkä sen takia Polina saattoi pikkuhiljaa jäädä muiden varjoon. Sinä aikana kun "huonommat" tytöt alkoi selvästi kehittyä, Polina polki paikallaan. Polinan olis pitäny tavallaan nousta aivan uudelle tasolle kuin muut, että hänen kehityksensä olisi huomattu. Häneltä siis vaadittiin huomattavasti enemmän.
Kaikesta tästä huolimatta. vaikka aluksi uskoin vahvasti siihen että Polina tulee voittamaan, puolessa välissä aloin suorastaan toivoa että ei.
Polinan ulkonäkö oli kohdallaan, mutta muuten ei ehkä niinkään... Niinkuin sanottu, hän oli alusta asti vahvoilla ja parempi kuin muut, mitä tältä voi odottaa? Hänen itsevarmuutensa alko muuttua enemmän pelkäksi ylimielisyydeksi ja ylpeydeksi. "Hän on paras ja niin paljon parempi kuin muut." - tyylillä. Hän haukkui ja valitti kaikesta mahdollisesta ja puhui paskaa muista kilpailijoista minkä jaksoi. Ei ihmekkään, että ajautui sitten riitoihin muiden kanssa. Jos Polina olisi ollut yhtään nöyrempi ja vaikka sitten väkisin yrittänyt sietää muita, olisin nyt jopa pahoillani ettei hän voittanut. Nyt oon vaan perkeleen iloinen.



Matleena;  Jostain syystä mä en kiinnittäny Matleenaan oikein mitään huomiota, kuin vasta sitten ku tajusin että sehän pyörii vielä aivan viimeisissä kilpailijoissa. Vaikka Matleena on nuori, se jotenki vaikutti aina selvästi muita vanhemmalta ja jotenki kypsemmältä. Ja sen kuvat onnistu aina. Tuomaritkin sanoivat, ettei Matleenasta yksinkertaisesti ollut yhtäkään huonoa kuvaa ja kaikki asiakkaat tykkäsivät hänestä kamalasti ja olisivat ehdottomasti halunneet tehdä töitä Matleenan kanssa tulevaisuudessa.
Mikä ongelma Matleenalle sitten tuli vastaan oli ainakin se, että hänessä oli selvästi enemmän massaa kuin muilla kilpailijoilla. Enkä puhu nyt mistään läskistä, tyypin rasva prosentti oli varmaan 0, mutta sen takia että hän oli tosi urheilullinen, treenasi kuin hullu, juoksi puolimaratoneja jne.. Hänellä oli siis lihaksia, mitä normaaleilla malleilla ei ilmeisesti ole. Joku tuomari vielä sano, että mallimaailmassa mennään vielä pienemmässä koossa kuin suomessa, että hän voisi ehkä sopia paremmin XL malliksi. XL? XL?! Vittu meinas muuten teet lentää suusta kun ton kuulin.
Loppu vaiheessa Matleena kaveeras aika paljo Polinan kanssa ja mulla tuli väkisinki mieleen, että kuinka se jaksaa Polinaa JOLLEI hän itsekin ole sitten vähän samanlainen. Ja näin ilmeisesti oli. Jos muita asukkaita on uskominen. Taisi olla Annika joka sanoi että Matleena ja Polina on jotenki "eri tasolla" kuin muut ja kattoo muita vähän alaspäin. Ei sanasta sanaan ehkä mennyt näin mutta pointti tuli selväksi.
Ihan finaalissa olin aika varma että taitaa kuitenkin Matleena viedä voiton ja odotin sitä. Suorastaan toivoin, että se menisi mielummin Matleenalle kuin Polinalle.

Meri; Jos Merillä olis vielä ne pitkät purkkamaiset blondit hiukset, ei hän olisi minkään näköinen ja todennäköisesti ei olisi edes ollut enää koko kisassa. Se muodonmuutos oli nimenomaan aivan täydellinen sille. Sen persoonalliset kasvot pääsi kunnolla näkyviin. Meri on harva ihminen, joka ei ärsyttäny mua millään tavalla missään vaiheessa. Ei mulla oikeastaan oo mitään negatiivista sanottavaa koko tyypistä, päinvastoin pelkkää positiivista, mikä mun kohdalla on harvinaista.
Joka tapauksessa Meri tuli ja vei potin. Voi kyllä, kun Anne sano että Meri oli voittaja mä olin hetken aikaa, että mitä. Kuvittelin kuulevani valitettavasti Polinan nimen, mutta että Meri! Mä olin tyyliin yhtä yllättyny, kun Meri siinä. Ja mä olin jotenki tavattoman ilonen sen puolesta ja tuli sellanen olo, että voitto meni kyllä oikeaan osoitteeseen.
Merillä oli sekä hyvin onnistuneita kuvia, että sitten ei niin onnistuneita. Tuomarit piikitteli aina jostain asiasta, mutta ei näemmä haitannut! Tuomarit sanoivat, että pitäisi esim. kiinnittää huomiota pyllyn kiinteyttämiseen alusvaate kuvauksissa, että Meri on jo aika vanha tälle alalle kun iän pitäisi alkaa numerolla 1, kauhistelivat Merin helposti saavia silmäpusseja ja toista laiskaa silmää... Mun mielestä on aivan kamalan hienoa, että Meri tavallaan vilautti  keskareita kaikille että "In your Face". Ei tarvinnut olla täydellinen voittaakseen.

Plussana vielä se, että Meri muistuttaa paljo 60-luvun mallia, Twiggya. 

 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti